ترامپ: روسیه جنگجوی زمستان است-راهبرد معاصر

ترامپ: روسیه جنگجوی زمستان است

رئیس جمهور سابق و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با تمجید از مهارت‌های جنگی ارتش روسیه، شکست دادن این کشور را خیلی دشوار توصیف کرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 August 27
کد خبر: ۲۵۵۶۰۶

به گزارش راهبرد معاصر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا که نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر این کشور محسوب می‌شود، ضمن تعریف و تمجید از مهارت‌های جنگی ارتش روسیه، بار دیگر مدعی شد که در صورت پیروزی در انتخابات، پیش از پایان سال به جنگ اوکراین خاتمه خواهد داد!

 

ترامپ در جریان مصاحبه با شاون رایان، تکاور سابق نیروی دریایی و پیمان‌کار پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سی‌آی‌اِی) گفت: روسیه جنگجوی زمستانی فوق‌العاده‌ای است. آنها آلمان و ناپلئون را شکست را دادند.

 

وی افزود: شکست دادن آنها آسان نیست و علاوه بر این، روس‌ها از ارتش بزرگی برخوردارند که البته اوکراین چنین ارتشی ندارد. البته اوکراین «ما» را دارد که به آنها پول زیادی می‌دهیم!

 

براساس برآورد اندیشکده «کیِل» مستقر در آلمان، آمریکا و متحدانش از ابتدای جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار به کی‌یف کمک کرده‌اند.

 

ترامپ بدون ورود و پرداختن به جزئیات، به کمک زیاد آمریکا به اوکراین که به مراتب از سایر کشورهای غربی بیشتر است، اعتراض کرد و گفت که اعضای اروپایی ناتو باید سهم خود را در تامین کمک نظامی برای اوکراین با سهم آمریکا متوازن کنند. وی دراین‌باره گفت: این جنگ بیشتر از آنچه مردم فکر و درک می‌کنند، ویرانگر بوده است.

 

نامزد جمهوری‌خواهان همچنین بار دیگر با تکرار ادعای پایان دادن به جنگ اوکراین بلافاصله پس از ورود به کاخ سفید، این بار مدعی شد که برای خاتمه دادن به این جنگ دیگر تا زمان تحلیف در ماه ژانویه منتظر نخواهد ماند!

 

ترامپ بارها مدعی شده است که اگر همچنان در کاخ سفید حضور داشت، جنگ اوکراین هرگز شروع نمی‌شد. او همچنین مدعی شده است که ظرف ۲۴ ساعت به جنگ پایان می‌دهد.

 

درباره تمجید از قوای جنگی روسیه نیز، این نخستین بار نیست که ترامپ از ماشین جنگی روسیه تعریف و تمجید می‌کند. وی در پاسخ به این سوال که آیا در صورت ورود دوباره به کاخ سفید، بودجه ۱۷۵ میلیارد دلاری تخصیصی کنگره به اوکراین را هزینه خواهد کرد یا نه، به بدهی ملی بیش از ۳۰ میلیارد دلاری آمریکا اشاره کرد!

 

وی همچنین با انتقاد از پنتاگون به دلیل آنچه خالی کردن زرادخانه تسلیحاتی آمریکا خوانده است، گفت: آقایان همه را به اوکراین دادند و ما حالا هیچ مهماتی برای جایگزین کردن آنها نداریم./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده